Yellow Tree

I am totally oké with my name. Jenna kan, sinds ze in NY woont, midden in een zin in het Engels overschakelen. Een gewoonte die ik gemakzuchtig van haar heb overgenomen.
Ben al helemaal gewend aan mijn naam. Yellow Tree. Jenna gaat een business beginnen. De naam is er al. Ze volgt een course; The Reinvention of Cool in NYC: A Guide to Tracking Trends for Fun and Profit. Ik moet een trend ontdekken. Weet jij niks.
Jij bent toch trendgevoelig?
Ze vraagt of ik een trend weet. Ben altijd net te laat hier in NY. Ben nog niet gewend aan het tempo. Kan een trend beginnen.
De introductie van karretjes in Nederland. De NY boodschappenkarretjes zijn niet te koop bij ons. Ik ga ermee naar de AH. Voor dat je het weet you are shipping karretjes.
Ik mag van mijn man niet met een karretje lopen. Dat zijn homeless-people-karretjes.
De hoge modellen kunnen voor de elderly tegelijkertijd functioneren als een gecamoufleerde rollator. Dat is minder stigmatiserend.
Rollators hebben een rem. Een boodschappenkarretje heeft geen rem.
Er moet een rem op zitten.
We'll work on that problem.
All good trends come in three. There must be three.
Weet niet precies wat ze bedoeld. Drie boodschappenkarretjes is een trend?
Jenna vind de karretjes een slecht plan.
De hondenmode. De honden dragen kleertjes. Een hondenkledinglijn?
Het is hier veel kouder dan bij jullie. Die kleren dat moet, anders hebben de honden het koud.
Hondenschoentjes. De honden in NY dragen schoentjes in de winter.
Het is het zout. Dat komt door het zout. Ze strooien hier veel zout. Daar kunnen hondenpootjes niet tegen.
Zal Noortje bellen. Je eerste customer. Die weet dat niet van het zout. Dat het pijn doet aan de pootjes.
Jenna zegt dat ze het nog steeds geen goed idee vind.
Bel met Noortje in Nl. Ze heeft twee Jack Russels. Zal ik schoentjes voor je meenemen. Voor de hondjes? De honden in NY dragen schoenen in de winter vanwege het zout. Ze zijn niet goedkoop maar je krijgt vier schoenen per paar.
Noortje wil geen schoenen voor haar honden.
Ze zijn te krijgen met rubber zool en in suede. De fancy one's van skai in kleurtjes of de gewone sportieve in het zwart.
Noortje wil ze niet hebben. Ze zegt dat de schoenen er eng uitzien. Het lijken wel mensenschoenen.
Wil je een gekleurd botje voor aan de riem met een rood knipperend lampje erin? Je hebt ze ook met een reservoir voor plastic drollen zakjes. Een must-have voor NY-ers zei de verkoopster.
Noortje hoeft ze niet.
Het wordt een trend. Het wordt vast een trend.
But. Jenna wijst haar gemanicuurde wijsvinger naar me. But...
All good trends come in three.
Dogshoes come in four.


17 maart 2006