global namecalling

No Name. Plug de fotocamera in de computer.
Het icoontje dat verschijnt heet No Name.
Heb je nu al een naam heeft Jenna gevraagd. Natuurlijk heb ik een naam. Twee zelfs. Dat bedoelt ze niet. Ze bedoelt een international name.
Een business name. Een naam die je in het buitenland kan uitspreken.
Ik vraag Jenna of baby York een international name krijgt.
Ja natuurlijk, zegt Jenna die vijf maanden zwanger is. Daar moet je op letten bij een naam, dat hij in het buitenland uit te spreken is.
Nu wil ze dat ik een nieuwe naam bedenk. Een die past in de globale wereld. Een gender specifieke naam. Een naam die geen verwarring schept.
Het is Thanksgiving. De vrienden van Jenna geven een dinner. Heb twee tafelheren. Rechts een Franse jongen die in Afrika wil gaan werken. Links een Spanjaard die net een baan heeft gekregen bij een architectenbureau en daar erg blij van is. De Spanjaard heeft mooie ogen. Het valt Jenna ook op. Heb je zijn ogen gezien?
De Spanjaard heeft prachtige ogen. Het is een Happy Thanksgiving.
Zijn vriendin komt uit Korea. Ze zegt dat je niet in Japan moet gaan wonen. To commercial. Its all about buy buy buy.
Oh, zeg ik.
Er is een Amerikaan die in Rusland geboren is, in Israël opgegroeid en nu weer in NY woont. De gastvrouw spreekt Chinees.
Het is wel international vanavond.
Tammy, een NY-se met drie paardenstaartjes, een baan bij Macy's achter de parfumcounter maar met uitzicht op een marketingbaan bij Lancôme lacht een lippenstiftlach.
Hey. This is NY.
This is NY dear. What's your name again?


18 maart 2006